سرخط خبرها
اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری
اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم… نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
لینک پیج اینستاگرام لینک پیج اینستاگرام
لینک پیج اینستاگرام
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
خانه / آموزش / سوختن واشر سرسیلندر چه علائمی دارد؟

سوختن واشر سرسیلندر چه علائمی دارد؟

 ۱٫کاهش سطح آب (مایع خنک کننده) پیشرانه
در صورتی که موتور خودروی شما به میزان غیرعادی آب کم می‌کند و هیچ گونه نشتی نیز از لوله‌ها، شلنگ‌ها، رادیاتور و سایر اتصالات آب پیشرانه مشاهده نمی‌شود، احتمال سوختن واشر سر سیلندر در اینگونه مواقع بسیار بالاست. چرا که آب موتور به سمت منافذ دیگر همچون مجاری روغن و محفظه سیلندر حرکت کرده و حین احتراق سوخت همراه با دود به صورت بخار از موتور خارج می‌شود.

  ۲٫ وجود لایه روغن درون رادیاتور
اگر درب رادیاتور را در زمان سرد بودن موتور باز کرده و حضور لایه روغن را بر سطح آب آن مشاهده کردید، بدانید که واشر سرسیلندر ایراد پیدا نموده و روغن پیشرانه به داخل مجاری آب نفوذ کرده است.

   ۳٫ وجود حباب در آب رادیاتور
اگر در اثر کارکرد موتور، درون آب رادیاتور حباب‌های هوا (ناشی از فشار کمپرس سیلندر) ایجاد شود، واشر سرسیلندر آسیب دیده است. احتمال متورم شدن شلنگ رادیاتور در این شرایط وجود دارد.

  ۴٫ تغییر رنگ روغن موتور
اگر پس از بیرون کشیدن گیج روغن (زمانی که موتور نسبتا گرم است) متوجه شدید که روغن به رنگ شیری (نسکافه‌ای) در آمده و شمایل عادی ندارد، به احتمال زیاد واشر سرسیلندر سوخته و آب موتور به سمت مجاری روغن راه پیدا کرده است.

۵٫ خروج دود سفید رنگ از اگزوز
اگر دود سفید رنگ نسبتا غلیظ به حالت غیر عادی از اگزوز خودروی شما در حین روشن بودن موتور خارج می‌شود، این مورد نشانه نفوذ آب به درون محفظه سیلندر و سوختن مایع خنک کننده همراه با مخلوط بنزین و هواست که از خرابی و سوختن واشر سرسیلندر ناشی می‌شود. خروج بخارات سفید رنگ در آب و هوای سرد و مرطوب نمی‌تواند به خودی خود دلیلی بر سوختن واشر سرسیلندر باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *