سرخط خبرها
اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری
اطلاعیه مهم جهت صدور فاکتور و برگه پذیرش مشتری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم… نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
لینک پیج اینستاگرام لینک پیج اینستاگرام
لینک پیج اینستاگرام
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
خانه / آموزش / تست استال گیربکس اتوماتیک

تست استال گیربکس اتوماتیک

تست استال گیربکس اتوماتیک به منظور عیب یابی و تست سلامتی گیربکس های اتوماتیک انجام می پذیرد. با استفاده از نتایج تست استال گیربکس اتوماتیک میتوان به نتایج مهمی مانند سالم بودن یا نبودن تورک کانورتر رسید. این تست در دو حالت دنده جلو و عقب انجام می شود. باید توجه شود که این تست برای گیربکس های AT با تورک کانورتر مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام تست استال گیربکس اتوماتیک ابتدا خودرو را روشن کرده و بعد از اینکه دمای موتور به دمای نرمال کاری رسید، ترمز دستی را فعال کرده و دنده را در حالت D قرار داده و خیلی سریع پدال گاز فشار داده می شود. در این حالت دور موتور خودرو نباید از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه فراتر برود. البته در خودروهای مختلف ممکن است که این بازه کمی متفاوت باشد. برای مثال ممکن است که دور موتور تا ۱۸۰۰ دور بر دقیقه بالا رود.

تست بالا را میتوان در حالت دنده عقب یا همان R نیز انجام داد. فقط کافی است بجای حالت D دنده، آن را در حالت R قرار دهیم. مانند تست قبلی پدال گاز را تا انتها بصورت ناگهانی فشار داده و تغییرات دور موتور را بررسی می کینم. در این حالت نیز نباید دور موتور از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه بالاتر رود.

چنانچه در دو حالت دنده جلو و عقب دور موتور بالاتر از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه شود میتوان نتیجه گرفت که تورک کانورتر معیوب می باشد. ولی اگر فقط در یکی از حالتها این اتفاق بیفتد عیب میتواند از سایر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک هم باشد. تست استال گیربکس اتوماتیک روشی سریع برای یافتن عیوب احتمالی گیربکس اتوماتیک خودروها می باشد که حتی خود راننده ها نیز می توانند انجام دهند. فقط باید به این نکته توجه داشت که این تست نباید به کرات انجام شود چراکه با توجه به فشاری که به گیربکس می آید میتواند باعث خرابی آن شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *