سرخط خبرها
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
واحد بازرسی و شکایات واحد بازرسی و شکایات
واحد بازرسی و شکایات
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم… نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
لینک پیج اینستاگرام لینک پیج اینستاگرام
لینک پیج اینستاگرام
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
خانه / آخرین اخبار / تابلوهای تبلیغاتی باید عوارض بپردازند

تابلوهای تبلیغاتی باید عوارض بپردازند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت : تابلوهای تبلیغاتی که دارای شناسنامه واحدهای صنفی نیستند، باید عوارض بپردازند.

به گزارش شبکه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در جلسه روسای اتحادیه های صنفی تهران اظهار کرد: بازار قلب تپنده اقتصاد کشور است و از این رو اصناف در بخش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدامات تاثیرگذاری داشته و در بزنگاههای تاریخی نقش آفرین بوده اند.

وی ادامه داد: در تهران ٢٥٠ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارند در حالیکه واحدهای بدون پروانه نیز مشغول به کار هستند؛ در این میان علی‌رغم تلاش شهرداری تهران در ساماندهی مشاغل مزاحم، شاهد مدیریت درست در حوزه ساماندهی بنگاههای مزاحم نیستیم.

رییس اتاق اصناف بیان کرد: فروش مجتمع و واحدهای تجاری توسط شهرداری ها از دیگر مشکلات موجود بوده و بازار کشش و ظرفیت این حجم از واحد و مجتمع تجاری را نخواهد داشت، همچنین برگزاری نمایشگاه با عنوان خیریه بدون مجوز توسط شهرداری از دیگر چالش پیش رو است. در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در سطح شهر تهران وجود داشته و نیازی به برگزاری نمایشگاه نخواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات و چالش های موجود، تصریح کرد: متاسفانه هنوز اقدامی در خصوص اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ از سال ۶۹ تا کنون انجام نشده است. بحث اشتغال از موضوعات مهم و حائز اهمیت بوده و ما باید به سمت نظام تولید و خدماتی بازگردیم، این امر نیازمند ایجاد شهرک های صنعتی بوده است، اما همچنان شاهد مدیریت خوبی در این زمینه نیستیم.

به گفته وی؛ تابلوهای تبلیغاتی باید عوارض بپردازند ولی تابلویی که شناسنامه واحدهای صنفی است، نباید عوارض بپردازد.

فاضلی با انتقاد از تجاری فروشی شهرداری تهران افزود: مجموعه عای صنفی با واحدهای تجاری که قارچ‌گونه رشد کرده اند همگون نیستند؛ ضمن اینکه موضوع دکه داران نیز هنوز حل و فصل نشده اند؛ در حالیکه شهردار سابق در این خصوص دستوراتی داشت، اما اجرایی نشد.

وی ادامه داد: راهکار درستی برای دستفروشان اندیشیده نشده و هنوز ساماندهی های آن صورت نگرفته است؛ ضمن اینکه نباید نمایشگاه‌هایی در گوشه و کنار شهر بدون مجوز یا با مجوز شهرداران برگزار شود که کالای چینی با غیر ایرانی می فروشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *