سرخط خبرها
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
واحد بازرسی و شکایات واحد بازرسی و شکایات
واحد بازرسی و شکایات
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم… نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
نکات مالیاتی که لازم است بدانیم…
لینک پیج اینستاگرام لینک پیج اینستاگرام
لینک پیج اینستاگرام
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
اپلیکیشن اتحادیه صنف تعمیر کاران خودرو تهران رونمایی شد
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اتحادیه
خانه / آموزش / مکانیک خودرو / خودرو / آسیب می رساند

آسیب می رساند

۶ اشتباه رایج که به خودرو آسیب می رساند
هیچ‌کدام از ما دوست نداریم به خاطر از کار افتادن ناگهانی اتومبیل‌مان دیر به محل کار یا یک جلسه‌ی مهم برسیم. دلیل این از کار افتادن به احتمال زیاد یکی از کارهایی است که شما انجام داده و به خودروی خود آسیب می‌رسانید. در ادامه ی این مقاله به ۶ مورد از این کارهای مضر اشاره می کنیم.
۱٫ رادیاتور را با آب پر می کنید.
ضد یخ در رادیاتور نه تنها موتور را خنک نگه می‌دارد بلکه از خوردگی قطعات سیستم هم جلوگیری می‌کند. چون فلزات استفاده شده در موتور از عناصر مختلفی هستند (آهن، فولاد، آلومینیوم و…)، به یکدیگر واکنش نشان داده و منجر به خوردگی گالوانیک می‌شوند که در طی زمان می‌تواند به موتور آسیب برساند. ضد یخ‌های مناسب مواد ضد خوردگی در خود دارند که از خوردگی گالوانیک جلوگیری می کند. معمولا یک نسبت ۵۰/۵۰ از آب و ضدیخ برای رادیاتور استفاده می‌شود اما برای احتیاط بیشتر به دفترچه‌ راهنمای خودرو مراجعه کنید.
۲٫ به خودروی خود زمان کافی برای گرم شدن نمی دهید.
روغن موتور برای جلوگیری از فرسودگی قطعات موتور ضروری است. اما در هوای سرد غلیظ و چسبناک شده و در نتیجه به خوبی عمل نمی‌کند. به عنوان یک راه حل ساده، در روزهای سرد سال پس از روشن کردن خودرو یک تا دو دقیقه به موتور زمان دهید تا گرم شود.
۳٫ در حالی که خودرو هنوز در حال عقب رفتن است دنده را عوض می‌کنید.
اغلب افراد این اشتباه را انجام می‌دهند. وقتی عجله داریم و میخواهیم از پارک خارج شوید ممکن است وسوسه شوید تا قبل از توقف کامل خودرو دنده را عوض کرده و به جلو حرکت کنید. در این حالت فرق نمی کند خودرو چه سرعتی داشته باشد، به گیربکس فشار آمده و طول عمرش کاهش پیدا می‌کند.
۴٫ برای عبور از سرعتگیر ها یا چاله‌های خیابان سرعت خود را کم نمی کنید.
تمام اجزای تشکیل دهنده‌ی قسمت جلوی خودروی شما کاملا تراز شده‌اند. گذر از سرعت‌گیر با سرعت بالا یا فرو رفتن در یک چاله‌ی عمیق، این تراز را بر هم می‌زند. این وضعیت در پیچیدن تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود خودروی شما به یک طرف کشیده شود و یا باعث ساییدگی نامتقارن لاستیک‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت در هنگام رانندگی هشیار باشید و در جاده‌های ناهموار با سرعت پایین برانید.
۵٫ چراغ چک خودرو را نادیده می‌گیرید.
یکی از تصورات غلط در مورد خودروها این است که روشن شدن چراغ چک مساله‌ی مهمی نیست. درست است که نیازی نیست با دیدن چراغ چک بترسید، اما باید به آن رسیدگی کرد. اغلب موارد روشن شدن این چراغ نشان از مشکلات جزیی دارد اما اگر نادیده گرفته شود می‌تواند تبدیل به مسائل جدی‌تری شود. بهترین کاری که در این موقعیت می توانید انجام دهید این است که خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف کند.
۶٫ ساییدگی نامتقارن لاستیک‌ها را نادیده می‌گیرید.
اگر فقط لاستیک‌های یک سمت خودرو ساییده شده باشد ( به علت عبور از تعداد زیادی سرعتگیر و چاله با سرعت بالا) نیاز است که چرخ‌هایتان را تراز یا تنظیم کنید. این مساله را نباید خیلی عقب بیاندازید چون در این وضعیت لاستیک‌ها خیلی زود از بین می‌روند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *